acheter viagra
Home Reporty WAGAC - Cesta, dážď a mesto Kopernika (28. 7. 2011, 3. deň)

Kto je online

Máme online 1 hosťa 

Prihlásenie





WAGAC - Cesta, dážď a mesto Kopernika (28. 7. 2011, 3. deň)
Napísal Andrej   
Nedeľa, 09 Október 2011 14:05

Nedá sa inak ako ospravedlnením. Reporty o pôsobení našej mladej výpravy na MS v akrobacii nebolo možné písať z dôvodu kolapsu môjho počítača. Našťastie je súčasťou výpravy Slavo, ktorý ako sa ukázalo je celkom vzdelaný v oblasti komplexných opráv a za 2 a pol dňa intenzívnej práce ho dokázal vzkriesiť.

Výprava v zložení Slávo, Wilco a ja vyrazila v pondelok (25.7.) ráno o 4.00. Cestu Poľskom netreba popisovať, každý tento zážitok vníma inak a preto to (ne)treba zažiť. Po 11 hod cesty sne zdolali 600km vzdialenosť a úspešne dotiahli tranďák do Torune, Mesta Kopernika (ťažko prehliadnuť, miestni sú na to patrične hrdí). Hneď po príchode a odstavení prívesu sme pochopili, že sľubované bezplatné hangárovanie Foxa bude mať zádrhel v mieste na hangárovanie. Toto až tak vtipná správa nie je, prirovnal by som to ku každodennému skladaniu Janusa. Problém sme sa rozhodli riešiť priebežne a vrhli sme sa na registráciu.

 

Druhý deň (26.7.) bol zároveň aj posledným dňom, kedy boli povolené lety pre oboznámenie s letiskom (familizačné lety). S ohľadom na umiestnenie letiska, málo orientačných bodov po okolí (predsa len je to tu ploche a zalesnene) je takýto let nevyhnutný pre základné rozkukanie a v našom prípade aj strasenie nervozity. Okrem toho je letisko v Torune priam ideálne orientáciou dráh na postavenie akrobatického boxu. Dve skoro km dlhé dráhy sú na seba kolmé, ale keďže by časť boxu zachádzala nad les, tak bolo potrebné pootočenie asi o 15 stupňov čo poslednú orientačnú výhodu tiež „úspešne“ odstránilo (viac viď foto). Doobeda bolo počasie daždivé, ale organizátor sľuboval na poobedie použiteľné okienko.

 

Keďže sme prišli s kamarátmi z Čiech a Nemecka poslední a nemali možnosť tréningu tak sme mali na vykonanie letu prednosť. Samotný let sme leteli všetci Povinnú zostavu (viď obrázok), keďže sú v nej viaceré zmeny smeru a zatáčka na chrbte, čo sa nám hodilo na overenie schopnosti orientácie iba pomocou vyznačení boxu. Po pristátí sme sa všetci tešili, že sme dokázali odfiltrovať okolie a mätúce dráhy a lietali sme iba na box bez navigačných problémov. Snáď nám to vydrží aj do súťaže. Tento deň sme aj náhodne vyriešili hangárovanie. Po informovaní Pala Kavku (inak contest director) a miestnych organizátorov sme dostali zelenú na miesto v hangári, ale odporučené nám bolo sa do neho dostať ako prvý. Hneď ako sme dolietali sme teda sebavedome zatlačili Foxa a českého Swifta do hangáru a strategicky sa umiestnili do baru.

Prvý súťažný deň (27.7.) bola v pláne Povinná zostava. Bohužiaľ nám počasie neprialo. Volný deň organizátor využil na doladenie organizačných vecí, školenie rozhodcov, vylosovanie poradia na štarte a briefing v ktorom team manageri davali prvky do tajných zostáv. Keďže som bol zvolený za najukecanejšieho tak ma chalani menovali za team managera. a hneď som bol prizvaný ako prísediaci na školenie rozhodcov. Trvalo asi 5 min kým ma identifikovali ako novú tvár. Informácia, že tu som za Slovensko a že tu máme komplet výpravu bola prijatá naozaj príjemne a bolo zdôraznené, že to je prvý krát v histórii keď a SR zastúpenie na tomto fóre. Ďalšim spestrením, aj keď pre mňa nie moc príjemným bolo zverejnenie poradia na štarte na prvú úlohu. Letím ako prvý za Advanced (Slavo dostal poradie 5. a Wilco 14. – celkovo nás je v kategórii 38.

Ďalším vtipným posedením bolo stretnutie team managerov a voľba prvkov do tajných zostáv. Tiež zaujímavý proces s množstvom pravidiel. O5 som po lóse ostal ako prvý. Našťastie som absolvoval rýchlo kurz od kamarátov z českej výpravy a vedel som ako to prebieha (toto by bolo tiež na samostatný članok). Kým my sme volili cestu jednoduchých prvkov, can you buy viagra at walmart tak ďalšie výpravy sa pustili cestou toho najnáročnejšieho čo Advanced kategória umožňuje. Buď sú okolo nás všetci extrémne pripravení, alebo im chýba pud sebazáchovy. (to prvé by som tipoval na Francúzov a to druhé na Talianov). Keď išli vkladať prvok Taliani a prestrelili max. dovolenú hodnotu prvku tak sa ozval potlesk a viditeľná úľava ďalších prísediacich. Pre ilustráciu prikladám foto pár prvkov.

Pozerám, že som to asi prehnal s dĺžkou reportu tak iba záverom. Zatiaľ prší a okrem administratívnych vecí sme si boli pospať do miestneho planetária a absolvovali organizátorom súťaže pripravenú obhliadku mesta. Snáď už začneme čoskoro lietať.